Конспект заняття "Осіння мандрівка"



Конспект заняття
з сенсорного розвитку для дітей раннього віку
«Осіння мандрівка»

Програмові завдання: вчити малят гратися з образними іграшками-персонажами, впізнавати і називати предмети та іграшки (дерева, листя, ведмедик, груші, сонечко, хмаринка); добирати і групувати предмети за кольором, встановлювати зв'язки між ними за контрастними ознаками (великий, малий); збагачувати активний словник дітей іменниками-назвами рослин (дерево, листя), тварин (ведмідь, їжак, лисичка, зайчик), прикметниками
(жовтий, зелений, великий, маленький), стежити, щоб діти говорили виразно не поспішаючи, досить голосно
; за вказівкою вихователя вчити дітей виконувати найпростіші драматизовані дії; продовжувати вчити розрізняти геометричні фігури за кольором та величиною; закріпити знання про поведінку диких тварин; тренувати у ходьбі на масажному килимку; розвивати усне мовлення, наочно-дійове мислення, слухову увагу; виховувати зосередженість, організованість, уміння грати в дидактичні ігри; привчати емоційно відгукуватись на пропозицію вихователя когось покликати, сховатись та виконувати інші дії. Виховувати інтерес і добре ставлення до тварин, бажання доглядати за ними.

Матеріал: театральна ширма, ляльковий ведмедик, іграшкові їжачки, хмаринка, сонечко, кошики, листочки, груші, теремок (картонний), наголівнички парасолька, магнітофон, збірник пісень «Голубий вагончик», дидактичні ігри: «Знайди такий колір як у мене», «Чарівний теремок», му- зично-дидактична гра «Сонечко і дощик», «Грушки для їжачків», масажні килимки.

Хід заняття.
Групову кімнату оформлено у вигляді казкової лісової галявини
(дерева, кущі, опале листя, ялинки, пеньки), збоку стоїть ширма, яка прибрана листочками, горобиною, на підлозі лежать килимки-доріжки з каштанів, жолудів, гілочок.
Вихователь зграйкою заводить дітей до групи, звертає увагу на доріжку і пропонує кожному пройти по ній. У цей час читає рядки:
Тупотять маленькі ніжки
Йдуть гуляти малюки
по незвичайній доріжці.
На галявину прийшли.



Вихователь: куди ж нас привела доріжка?
– Ми потрапили з вами на чарівну галявину. Як тут гарно! Як багато листя нападало з дерев. Нумо пограємося, назбираємо листочків. Ось бачите, які гарні листочки у руках. (Діти розглядають листочки, милуються ними). Тепер потанцюємо з ними.
(Малюки виконують довільний танець з листочками).
Вихователь: діти, послухайте! Що ви чуєте? Хто це плаче?
(З-за ширми з'являється ляльковий ведмедик).
 – Ведмедику, доброго ранку! Чого ти плачеш? Що сталося?
Ведмедик:  Я назбирав у кошик багато листочків, а пустун-вітерець розкидав їх по галявині, і в мене залишився один-однісінький листочок.
Вихователь: Не плач, Ведмедику, ми тобі допоможемо.
– Діти, подивіться, як багато листочків.(Бере жовтий листочок).
Якого кольору цей листочок? (Запитує двох-трьох дітей).
– Давайте зберемо всі листочки в кошик. (Діти збирають в кошик, до якого прикріплено жовтий листочок.)
Вихователь щоразу запитує, якого кольору листочок принесла дитина.
Вихователь:
Ну ж бо перевіримо, чи всі листочки жовтого кольору ви зібрали. Молодці!
– А який листочок прикріплено до цього кошика (зелений). Ось
у цей кошик і будемо збирати зелені листочки. Ведмедику, поглянь, дітки зібрали всі листочки.
Руслано, принеси кошика з жовтими листочками – ми віддамо його
Ведмедикові.
Лізо, а ти, принеси кошика з зеленими листочками.
(Вихователь передає кошики Ведмедикові).
Ведмедик: Дякую вам, мої маленькі друзі, що допомогли зібрати листочки. До побачення!
Вихователь:
Гарна сьогодні погода! Сонечко визирає із-за хмарки й усміхається нам. Пограймося з ним. Діти збираються навколо вихователя, він промовляє:
Сонце виглядає з-за хмаринки, посміхається всім нам.
Ми заплещемо в долоньки, тому що раді сонечку.
– А зараз побігаємо!
Діти розбігаються в різнобій, а потім за сигналом вихователя зупиняються й виконують такі рухи на його слова:
Одна ніжка гоп-гоп-гоп,
Друга ніжка гоп-гоп-гоп.
(Діти притупують ніжками)
Ручки наші плесь-плесь-плесь,
Ще раз ручки плесь-плесь-плесь.
(Діти плещуть у долоньки)
Зявляється хмаринка на магнітній дошці.
 Вихователь: хмаринка сонечко закрила, дощик іде. Швидше ховаймося під парасольку! (Діти біжать до вихователя, який тримає розкриту парасольку).

Всі сховалися, нікого дощик не замочив? Мабуть, вам сумно стало. Давайте попросимо дощик перестати крапати:
Дощику, дощику, перестань
Поїдемо в Березань
Дощику, дощику, зупинись
Синя хмарко, розійдись.
(Хмаринка зникає, з'являється сонечко)
 Вихователь: ось і дощик перестав, хмаринка зникла. Давайте ще трохи погуляємо на галявині.
– Ой! Хто це! Давайте нарвемо груш їжачкам!
– Скільки груш на дереві? (Багато).
– Якого кольору груші? (Жовті).
– А якого кольору трава? (Зелена).
 Вихователь:  Діти, ми по галявині пройшли, та зайчика не знайшли. Давайте всі разом покличемо зайчика, а то він мабуть, когось злякався.
Зайчику, зайчику вийди до нас,
Маленький, сіренький, вийди до нас.
Дитина-зайчик (зі старшої групи) виходить зі схованки.
Зайчик:
Я вухатий ваш дружок,
В мене білий кожушок,
Куций хвостик, довгі вуса
Я усіх, усіх боюся.
Вихователь: Зараз Зайчик хоче погратися з вами. Він буде зайцем- татком, а ви його дітками-зайченятками (Вихователь вдягає зайченятам наголівнички).
– Діти, яка гарна хатинка стоїть у лісі! Хто це там з віконця виглядає, так це ж хитра кума Лисиця. (Виходить дитина-лисиця старшої групи і співає пісеньку «Я лисичка, я сестричка»).
Вихователь: Онде зайчики сидять, довгі вушка в них стирчать, ось такі от вушка, гарні довгі вушка!
(Діти слухають спів і приклавши долоні до своїх вух, показують, які довгі вушка у зайчиків.)
 Вихователь: Бігають зайчата, гарні стрибунчата, ось такі зайчата, гарні стрибунчата!
(Зайченята під спів вільно бігають по кімнаті. По закінчені співу присідають).
Вихователь: В лісі Лис ганяє, стрибунчат шукає.
Ой, біжіть, зайчата, гарні стрибунчата!
(Лисичка бігає навколо зайченят. На завершення пісні зайченята тікають, а Лисичка біжить за ними навздогін)

Вихователь:
Нікого лисичка не спіймала, спритні наші зайченята!
– Молодці!
Ось і закінчилася наша мандрівка, малята, час повертатися нам в садок.
– Спасибі вам звірята, візьміть від нас смачні пироги.
(Вихователь частує всіх дітей пирогами.)



Комментарии