Конспект заняття "Зайчикові іменини"



Конспект заняття
з пріоритетом сенсорного розвитку
для дітей раннього віку

«Зайчикові іменини»

Програмовий зміст: формувати вміння дітей складати з частин ціле та сприяти розумінню того, що між собою частини різняться за величиною; розвивати навички порівнювати величини та добирати предмети за величиною незалежно від їхніх кольору та форми; закріплювати знання основних кольорів; формувати співпрацю одне з одним під час дидактичних ігор; виховувати наполегливість.
Матеріал: декорація лісової галявини, лист від зайчика, хатинка,
іграшки - лисичка, зайчик; кошик з морквою; дидактичні ігри: «Прикрась ялинку», «Склади й одягни сніговика», «Закрий віконечко», «Великий, маленький».
Хід заняття

І. Організаційний момент
(Вихователь організовує дітей до заняття. Стукають у двері, заходить листоноша з листом).
Листоноша: Добрий день, дітки. Ось вам лист від зайчика.
Вихователь забирає листа й дякує листоноші.
– Малята, хочете дізнатися, що в цьому листі? Але ж ви ще не вмієте читати. Тоді я сама вам його прочитаю.
Відкриває і читає листа:
Дорогі мої малятка,
Любі хлопчики й дівчатка!
Холодної, зимової днини
Я святкую свої іменини.
Всіх вас до себе в гості хочу запросити
І чимось смачненьким пригостити.
То ж до лісу вирушайте,
Мою хатинку відшукайте.
Вихователь: Ну що, вирушаємо до лісу на пошуки зайчикової хатки, щоб привітати його з днем народження.
– Малята, а що любить їсти зайчик?.
– Так, він дуже полюбляє моркву. Ось у мене
відерця. Ми можемо зібрати зайчикові у дарунок морквинки й покласти їх у ці відерця.
Дидактична гра «Великий, маленький».
Діти кладуть у відерце для зайчика тільки морквинки, а горішки збирають для білочки і залишають відерце.
Діти з вихователем вирушають у подорож слідами зайчика.
Вихователь: Погляньте, малята, цей ліс, мабуть, не простий. У ньому діються якісь дива.

(На галявинці штучні зелені ялинки, поряд лежать картонні ялинки з отворами різної форми). Цікава галявина з ялинками! А ось якісь дивні - з дирочками. Щоб вони стали гарними, давайте прикрасимо їх.
Дидактична гра «Прикрась ялинку».
Діти заповнюють вирізані отвори на ялинках із картону площинними
іграшками відповідної форми.
Вихователь: Чудово! Дивіться, дітки: тепер у нас усі ялиночки гарненькі. Йдемо далі.
– Малята, знову діються якісь дива! Мабуть, сердита хуртовина по лісу гуляла й наробила сніговичкам шкоди.
  (На галявині розкидані складові частини сніговиків). 
– Давайте ми з вами складемо сніговичків, допоможемо їм.
Дидактична гра «Склади і одягни сніговика». 

Під час гри звертається увагу на те, як треба складати ціле
 з частин та розрізняти їх за величиною.
Вихователь: Погляньте, сніговички тепер веселі, задоволені.
Потанцюймо разом з ними. Діти виконують під музику танцювальні рухи.
 Вихователь: Рушаймо далі. А це що за хатинка? Ой, що ж це з нею таке? У хатинці замість вікон - порожні отвори. У них, мабуть, задуває холодний вітер. Хто мешкає в ній? Погляньте, малята, тут живе лисичка і щось хоче мені сказати. Вона змерзла і тремтить від холоду. Лисичка хоче, щоб ми полагодили її хатинку.
Дидактична гра «Закрий віконечко». Діти добирають віконця до хатинки за кольором та формою.
Вихователь: Молодці, ви впорались і з цим завданням. Але ж ми повинні ще віднайти зайчикові хатинку. Де ж вона? Доведеться ще трошки пройти. Погляньте, он під ялинкою хатинка і сам зайчик зустрічає нас.
Діти підходять до зайчикової хатинки. Вихователь разом із ними вітає зайчика з днем народження. Діти дарують йому кошик з морквою та розповідають про свої пригоди в лісі.
Вихователь: Діти, вам сподобалася наша подорож?
Я дуже задоволена кожним з вас. Ви були молодці, зробили багато добрих справ у лісі. А тепер нам час повертатися до садочка.
(Зайчик дякує малятам, діти прощаються з ним.)

Комментарии